Rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

 

6:30 – 8:00     Schodzenie się dzieci, swobodne zabawy dzieci wynikające z ich zainteresowań, możliwości:

  • manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne, inne,
  • indywidualne kontakty z dzieckiem – usprawnianie zaburzonych funkcji,
  • praca z dzieckiem uzdolnionym.

 

8:00 – 8:30     Czynności organizacyjne, opiekuńcze, zabawy sprzyjające integracji w grupie;

Ćwiczenia poranne, czynności higieniczno-porządkowe.

 

8:30 – 9:00     Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, mycie zębów.

 

9:00 – 10:00   Zajęcia dydaktyczne organizowane w małych zespołach, lub z całą grupą w zakresie:

  • rozwijania mowy i kształcenia kultury językowej,
  • rozumienia oraz poszanowania świata roślin, zwierząt,
  • przygotowania do nauki czytania i pisania,
  • edukacja matematyczna,
  • wychowanie przez sztukę: wyrażanie własnych myśli, i uczuć w różnorodnych formach plastycznych,
  • słuchanie, rozumienie i tworzenie muzyki, małe formy teatralne,
  • kształtowanie sprawności ruchowej .

 

10:00 – 10:25 Zabawy swobodne, czynności higieniczne.

 

10:25 – 10:45 Drugie śniadanie, czynności samoobsługowe w szatni.

 

10:45 – 11:45 Gry, zabawy ruchowe na boisku szkolnym, spacery, obserwacje lub zabawy ruchowe na sali gimnastycznej, prace w kąciku przyrody, wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali).

 

11:45 – 12:00 Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.

 

12:00 – 12:30 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.

 

12:30 – 14:30 Czynności samoobsługowe – przygotowanie do leżakowania; leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej, itp.

 

14:30 – 14:40 Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.

 

14:40 – 15:00 Podwieczorek.

 

15:00 – 16:30 Zabawy swobodne, zabawy organizowane przez nauczyciela; praca oraz dydaktyczno-wyrównawcza w sali lub ogrodzie; praca z dzieckiem zdolnym.

 

 

*Zajęcia dodatkowe zostały ujęte w odrębnym harmonogramie dla poszczególnych grup

(język angielski, zajęcia muzyczno-taneczno-rytmiczne, religia).